
Tokom proteklih pedeset godina istraživanja su značajno promijenila način na koji učitelji i naučnici shvataju kognitivne sposobnosti djece. Danas je opštepriznato da djeca predškolskog uzrasta imaju vrlo dobro razvijene unutrašnje teorije o prirodnom i društvenom svijetu, te su čak sposobna izvući složene naučne zaključke u vrlo mladom uzrastu.
Veliko nam je zadovoljstvo što su djeca zainteresovana za nauku i otvorena su za otkrivanje i učenje o svijetu oko sebe.
Djeca mogu učiti na mnoge načine, baš kao i naučnici. Istraživanja pokazuju da postoji 8 praksi koje se odnose na to kako uče:
- Postavljanje pitanja i definisanje problema.
- Razvoj i korišćenje modela.
- Planiranje i provođenje ispita.
- Analiza i interpretacija podataka.
- Korišćenje matematičkih i računarskih znanja.
- Kreiranje objašnjenja i projektovanje rešenja.
- Početni argumenti temeljeni na dokazima.
- Dobijanje, procjena i prenošenje informacija.
Prema istraživanjima, inženjerski ili prirodni nhaučni eksperimenti mogu probuditi znatiželju učenika i motivisati ih za dalje učenje. Djeca se ne bave samo naukom u svojim ranim godinama, već njome uče i bave se cijeli život.
Kroz ta iskustva djeca razvijaju naučne interese, stiču znanja o temama i vježbaju naučne vještine, alate i korišćenje jezika. Ovi rani ishodi učenja mogu imati pozitivne, dugoročne posljedice za djecu.
Želite li da Vaše dijete otkriva svijet već u vrtiću? Zanimaju li Vas inženjerska i hemijska zanimanja? Možda se želite igrati eksperimentima iz fizike? Onda odaberite Tinker Labs nastavu!